Handelsbetingelser

Her kan du finde alle de informationer, du kan have glæde af som kunde hos Danmission. Hvis du har problemer med at handle på vores hjemmeside eller andre spørgsmål, som du ikke kan finde svar på herunder, er du velkommen til at henvende dig via mail danmission@danmission.dk

Pris og betaling i danske kroner

Alle fysiske varer er inklusiv 25 % moms og eksklusiv afgifter, fragtomkostninger og gebyrer. Visse varer, så som donationer er ikke pålagt moms.

Betaling for ordrer kan ske med følgende betalingsmåder: Dankort, internationale betalingskort som VISA og Mastercard, samt Mobilepay. Danmissions webshop anvender en betalings-gateway, der garanterer, at alle kortdata sendes krypteret, og alle afgivne kortoplysninger er sikrede. Vi trækker først beløbet for varerne, når disse sendes fra Danmission. Der kan aldrig trækkes et beløb større end det, du har godkendt ved købet. Den gældende pris er den, der på dagen for bestillingen er angivet på Danmissions webshop for den pågældende vare, og som ligeledes vil fremgå af ordrebekræftelsen. Danmission tager dog forbehold for evt. trykfejl.

 

Er det sikkert at handle på nettet?

Ja, det er sikkert at handle i Danmissions webshop: hele Danmissions website er SSL sikret og det vil sige at al kommunikation mellem vores webserver og din browser foregår krypteret. Både bankerne, PBS og Forbrugerrådet betragter det som sikkert at handle online. Risikoen for at dine betalingsoplysninger bliver opfanget af andre, er nærmest ikke-eksisterende. Forbrugerombudsmanden sidestiller risikoen ved handel på nettet med risikoen ved al anden handel. Hvis du ønsker mere information, henviser vi til http://www.forbrugersikkerhed.dk

 

Transport

Forsendelsesomkostninger vil fremgå inden betalingen gennemføres og af din faktura. Vi leverer kun til Danmark.

 

Levering/leveringstid

Vi bestræber os på at behandle ordrerne så hurtigt som muligt. Under normale omstændigheder vil dine varer blive afsendt indenfor én til fem dage, efter du har afgivet din bestilling. Leveres varen til en firmaadresse, ophører Danmissions ansvar for leverancen ved varemodtagelsen. Hvis en vare mod forventning skulle være udsolgt, kontakter Danmission køber direkte.

 

Fortrydelsesret og reklamation

Danmissions webshop yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Fortryder du købet, skal du kontakte Danmission på danmission@danmission.dk og du vil herefter modtage en returseddel. Du sender varen, fakturaen og retursedlen til Danmission, Strandagervej 24, 2900 Hellerup. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller sendt uden porto. Der er fuld returret og du får dine penge igen. Du har pligt til at returnere varen i samme stand, indpakning og mængde, som den er modtaget. Varen skal ligge i den emballage, du har modtaget den i. Varen må ikke være brugt, ændret eller beskadiget. Husk ved returnering at angive ordrenummer/fakturanummer, navn, adresse, banknavn, reg.nr. og konto nr. Vi vil så, hurtigst muligt efter at have modtaget varen i god stand, eller accepteret reklamationen uden ombytning, indsætte pengene på din konto.

Du har 24 måneders reklamationsret ifølge købelovens bestemmelser for varer købt i Danmissions webshop – evt. begrænset af holdbarhedsdato. Du skal reklamere inden for rimelig tid, hvilket er inden 2 måneder efter man har konstateret fejlen eller manglen.

Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigst muligt henvende dig til Danmission på danmission@danmission.dk husk at oplyse ordrenummer. Almindelig slitage er ikke reklamationsberettiget.

 

Force Majeure

Som følge af force majeure ophører Danmissions webshops forpligtelser. Er perioden under force majeure længere end to måneder har såvel du, som Danmissions webshop, ret til at ophæve aftalen. Med force majeure menes blandt andet strejker, sygdom hos personalet, transportforstyrrelser, import-/eksport forbud uanset om dette forekommer hos virksomheden eller virksomhedens leverandører.

 

Forbehold

Der tages forbehold for trykfejl, afgifts- og valutaændringer, tekniske fejl, billedfejl og tastefejl i Danmissions webshop.

 

Registreringspolitik

Når kunden registrerer sine personlige oplysninger via Danmissions webshop, benyttes disse oplysninger alene med det formål, at Danmission kan behandle kundens ordre fra Danmissions webshop og herigennem indgå aftale med kunden. Oplysninger afgivet til Danmissions webshop bliver ikke videregivet eller solgt til tredjemand. Oplysningerne bliver gemt på ubestemt tid, så længe Danmission har en saglig grund hertil. Danmissions webshop benytter cookies, når kunden handler på Danmissions webshop. En cookie er et ID, som sammenlignes i en database for at genkende kunden. Oplysningerne bruges, så kunden ikke behøver taste alle sine oplysninger igen for hver gang, denne handler i Danmissions webshop. Kunden kan dog til enhver tid slette disse cookies i sine internetindstillinger. Kunden kan til enhver tid få oplyst, hvilke oplysninger Danmission har registreret om denne. Sådanne oplysninger oplyses i henhold til Persondatalovgivningens regler herom.

 

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt hos os, så kontakt os på danmission@danmission.dk. Skulle vi mod forventning ikke komme overens, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Europa-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen indgives her – http://ec.europa.eu/odr

Ved indgivelse af en klage skal du oplyse vores e-mail adresse danmission@danmission.dk